dodany: 2012-08-14 przez : Marek Pisarik
Grupa docelowa: Konsumenci piwa Żywiec, kanał sprzedaży detalicznej.
Cel: Wzrost sprzedaży produktu, wzmocnienie wizerunku marki Żywiec.
Wyzwanie:
Strategia:
Efekty:
Promocja „Zdobywca Żywca” to jedno z największych wyzwań logistycznych, z którymi przyszło nam się zmierzyć. W ciągu dwóch miesięcy akcji, „mania zbierania” promocyjnych kontretykiet piwa marki Żywiec ogarnęła ponad dwieście tysięcy konsumentów, przysparzając nam wiele pracy, ale również ogromnej satysfakcji z udanego przedsięwzięcia.
Mechanizm promocji:
Sekret:
Warto wiedzieć:
Organizując promocję na tak dużą skalę, należy podjąć kroki, które zabezpieczą organizatora przed reklamacjami oraz skutkami ewentualnej nieuczciwości uczestników. W sytuacji gdy naklejka promocyjna stanowi jednocześnie dowód zakupu produktu, powinna zostać odpowiednio zabezpieczona przed fałszywym dodrukiem. W projekcie warto uwzględnić niewidoczne znaczniki, a wzór etykiety złożyć u notariusza, jeszcze przed wysłaniem produktów do sprzedaży. Dzięki temu powstaje prawnie potwierdzony wzorzec, używany podczas kontroli, w razie wątpliwości, czy nadesłane etykiety są autentyczne. W przypadku, gdy określone grupy nabywców są reglaminowo wykluczone z udziału w promocji (np. osoby pozostające w związkach pokrewieństwa z organiztorem konkursu, hurtownicy) pomocnym rozwiązaniem jest zatrudnienie firmy detektywistycznej, która sprawdzi czy potencjalni laureaci, którzy nadesłali niewiarygodnie dużą ilość kontretykiet, nie mają powiązań z hurtowniami lub dystrybutorami produktu, a także czy uczestnicy nie są zaangażowani w relacje uniemożliwiające udział w konkursie. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w organizacji promocji konsumenckich, poznaliśmy i przeanalizowaliśmy słabe punkty oraz zagrożenia, które mogą wpłynąć na końcowy rezultat akcji. Dzielimy się tą wiedzą z naszymi Klientami.
Kategorie:
aktualności
wiedza
case studies
inne
oddział trade marketingu
agencji reklamowej motive
31-352 Kraków,
ul. Tetmajera 102
12 410 62 70
501 45 67 23