case_studies

Operacja Skorpion

dodany: 2012-06-21     przez : Marek Pisarik

Typ: Program motywacyjny dla klientów pośrednich. 

Grupa docelowa: Pracownicy salonów i punktów sprzedaży telefonii komórkowej.

Cel: Aktywizacja sprzedaży najnowszego produktumarki Siemens.

Wyzwanie: Stworzenie intrygującej gry fabularnej, która zainteresuje sprzedawców oraz zmobilizuje ich do aktywnej promocji telefonu.

Strategia: Innowacyjne połączenie działań w Internecie, z animacją programu w świecie rzeczywistym; konkurs powiązany z wynikami sprzedaży.

Efekt: Sprzedaż całej partii zapasu magazynowego; 50 000 sztuk w ciągu 3 miesięcy.

Fabuła: „Operacja Skorpion” została oparta na schemacie klasycznej powieści szpiegowskiej. Aby utrzymać zainteresowanie uczestników promocji przez okres 3 miesięcy, intrygę z udziałem Agentki 0700 opracowaliśmy w najdrobniejszych szczegółach. Pracownicy salonów Plus zostali powołani do służby w Secret Service i stanęli przed prawdziwym wyzwaniem – pojmać poszukiwaną listem gończym agentkę Mercedes Escodovar i odzyskać skradzioną partię 50.000 telefonów Siemens M55. Sprzedaż każdej kolejnej sztuki tego modelu, przybliżała ich do rozwiązania zagadki, a dla najlepszych Centrala Siemens Secret Service przygotowała cenne nagrody.

Narzędzia: Na potrzeby programu powstała strona internetowa, która zogniskowała działania związane z programem – tutaj sprzedawcy mogli przeczytać kolejne wskazówki z Centrali oraz stworzyć własny raport, rejestrujący sprzedaż kolejnego telefonu. Aby początkowa fascynacja grą nie ulegała stopniowemu osłabieniu, podjęto liczne działania aktywizujące uczestników w świecie rzeczywistym; informacje przesyłane za pomocą poczty elektronicznej ulegały samozniszczeniu, a kolejne podpowiedzi i sugestie pojawiały się za pomocą posłańców lub listownych anonimów. Wzrost zainteresowania programem uzyskano m.in. poprzez angażującą formułę zadań w formie łamigłówek.

Jak motywujemy uczestników programów lojalnościowych?
Czasem warto pozostawić niedopowiedziane fragmenty układanki, aby uczestnik programu mógł poczuć, że bierze udział nie tylko w akcji marketingowej, ale również w wyjątkowej przygodzie. Dbamy o zachowanie właściwych relacji między werbalną komunikacją promocji, a jej oprawą wizualną.

Wskazówka: Liczne e-maile reklamowe, które każdego dnia otrzymujemy na swoją skrzynkę pocztową, sprawiają, że słabnie moc oddziaływania wirtualnego przekazu. Umieszczenie całości działań związanych z programem w Internecie, wiąże się z ryzykiem, że szum informacyjny sieci zagłuszy nasz komunikat. Dlatego warto wspomóc przedsięwzięcie działaniami w świecie rzeczywistym – dzięki temu rosną szanse na zauważenie i pozytywny odbiór programu ze strony potencjalnych użytkowników.

 

Kategorie:

  aktualności

  wiedza

  case studies

  inne


Skontaktuj się z nami


© copyright by motive 2022